طبس- حقاني- سرپرستي يزدفردا: جمعي از خبرنگاران و مسئولان روابط عمومي ادارات و نهادهاي طبس در آستانه بيست و هفتم ارديبهشت‌ماه، روز روابط عمومي‌ها از بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بازديد كردند.


"مشاور فرماندارومسئول روابط عمومي فرمانداري" شهرستان طبس در اين زمينه اظهار داشت: 40 نفر از خبرنگاران و مسئولان روابط عمومي ادارات و نهادهاي شهرستان طبس در قالب اردويي فرهنگي، زيارتي و سياحتي، براي بازديد از بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عازم پايتخت شدند.


"جواد زيباييان" افزود: زيارت آستان مبارك حضرت معصومه (س)، زيارت مرقد منور حضرت امام خميني (ره) و تجديد پيمان با آرمان‌هاي بنيان‌گذار انقلاب اسلامي، زيارت حرم مطهر آقا علي‌بن موسي‌الرضا (ع) و سفر به شهرهاي شمالي كشور از ديگر برنامه‌هاي اين اردو بود.

وي بيان داشت: علاوه بر اين، شركت‌كنندگان در اين اردو با محمدكريم عابدي، نماينده مردم شهرستان‌هاي طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي، محمدابراهيم بهرامي نماينده پارلماني جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر كشور، محمدحسين پركره مدير روابط عمومي جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر كشور و محمدرضا پورنجف كارشناس فرهنگي جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر كشور در محل مرقد حضرت امام خميني (ره) ديدار كردند.


زيباييان به بيان مزايا و فوايد كتاب و كتابخواني پرداخت وگفت: دانشمندان و اديبان، علم و دانش خود را به ‌وسيله نوشتن و انتشار آن، در اختيار ما گذاشته‌اند تا ما بتوانيم بر علم و دانش خويش بيفزاييم و در واقع كتابخواني مفيدترين و مهم‌ترين راه براي پركردن اوقات فراغت و نوعي سرمايه‌گذاري اجتماعي و فرهنگي است.


"مشاورفرماندارطبس" ادامه داد: چنانچه مردم يك جامعه با كتاب و كتابخواني مانوس نباشند، دچار خسارت بزرگي شده‌اند كه اين خسارت براي مردم يك جامعه اسلامي مضاعف است.

وي با اشاره به توصيه‌هاي دين مبين اسلام مبني بر لزوم كتابخواني و علم‌آموزي عنوان كرد: بزرگ‌ترين معجزه پيامبر گرامي اسلام (ص)، كتاب است و ماموريت ايشان نيز با كتاب و خواندن آغاز شد.

مسئول روابط عمومي فرمانداري شهرستان طبس بيان داشت: با وجود اينترنت، هيچ چيز نمي‌تواند جاي كتاب را بگيرد و تمام دستگاه‌هاي فرهنگي در قبال ترويج كتابخواني مسئوليت دارند.

وي يادآور شد: مطالعه باعث تقويت پايه‌هاي مهارت، افزايش تمركز و اعتماد به نفس، تغيير ‌شرايط زندگي و عزت نفش بخشيدن به كتابخوانان مي‌شود.


"زيباييان" در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن بيست و هفتم ارديبهشت‌ماه، روز روابط عمومي‌ها، خاطرنشان كرد: روابط عمومي، نقش بسيار مؤثري در بهبود وضعيت سازمان‌ها و ايجاد تعامل بين ‌مجموعه‌اي و برون‌ سازماني دارد و مسئول روابط عمومي در هر دستگاه و سازمان دولتي يا خصوصي، بايد همواره داراي اطلاعات به‌روز و روش‌هاي كارآمد براي انجام وظايف شغلي خود باشد.

وي افزود: امروز پست و وظايف روابط عمومي‌ها، بسيار پيچيده‌تر و گسترده‌تر از گذشته است كه در واقع تحولات فراگير دنياي معاصر، مسئوليت‌هاي بيشتري را متوجه كارگزاران روابط عمومي كرده است.

مسئول روابط عمومي فرمانداري شهرستان طبس، يكي از مهم‌ترين اهداف اين اردو را فرهنگ‌سازي كتاب و كتابخواني، آشنايي مسئولان روابط عمومي با آخرين اطلاعات حوزه كاري‌ آنها، همچنين تجليل از زحمات خبرنگاران و روابط عمومي‌ها دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا